27 april 2010

money is funny in a rich mans world

Jag är ju sån där som tjuter till Extreme Home Makeover. Nu har jag hittat något som gör mig ännu mer rörd; The Secret Millionare. En miljonär som åker runt till olika projekt och ställen i slummen i Belfast, låtsas vara någon som vill jobba där eller hjälpa till. Efter några dagar bestämmer han sig för vem/vilka han ska hjälpa och ger de pengar de ska använda till speciella saker. FAN, varför finns det inte fler sådana personer i världen, som gör något vettigt av sina överflödiga tillgångar? Jag förstår det inte. Har man pengar man knappt kan göra av med, varför vill man inte hjälpa andra, som har det så sjukt mycket värre? Jag gav bort flera tusen (med hjälp av vänner och arbetskamrater) till sånt i Sydafrika, men det är inga summor, det räcker knappt till något alls.

Programmet gör mig också så jävla sugen på att åka tillbaka till Kapstaden. Jag saknar människorna i soppköket. Jag saknar att hänga där, prata med dom, stödja dom, hjälpa dom så gott lilla jag kan. Fan, livet känns tomt här hemma i välfärden ibland. Som att jag skulle kunna göra så sjukt mycket mer nytta, i stället för att bara sitta och glo halva dagarna.

Jag tränade fotboll idag. SATAN vad kul det var. ute i Berg, med en hel del gamla Ljungsbrotjejer. Kan inte bli bättre. lagom nivå med och förståelse för att jobbet går före. I like big time! Nu jävlar ska här börja tränas för fullt. Jag är helt slut idag, kommer somna gott. Hur kunde jag glömma hur kul jag tycker det är??

Gonatt, i morrn är det jobb 9-16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar