13 april 2010

var kommer det ifrån?

Ibland är jag för snäll. Så är det bara. Jag börjar bli rädd för det är bara i sånna här tillfällen jag blir så här oegoistisk, annars är jag faktiskt rätt ego, gör saker som får mig att må bra osv. Men i sånna här tillfällen, varför ger jag alltid med mig för? Det är som att jag inte tycker jag är tillräckligt bra. "nej men det är klart jag ska ge upp honom, klart han vill ha henne i stället liksom" eller "nej men det är klart jag ska släppa honom, klart att min kompis har rätt att hålla en hake på honom trots att hon är kär i någon annan". Alltså. För jag tänker att om killen har varit med nån av mina vänner, varför skulle han då vilja ha mig, när alla mina vänner är snyggare och roligare och har mer personlighet än vad jag har... Hur kan jag ha så otroligt kass självkänsla när det kommer till killar? Jag har det fan inte inom nåt annat, inte bland folk alllmänt, inte på jobbet, inte när jag spelar fotboll, inte när jag ska stå för vem jag är, det gör jag ju alltid och gillar den jag är. Dock är jag tveksam på om jag duger till en kille som är i den "ligan" som jag spelar i, då jag är SJUKT kräsen.

Over My Limit som jag brukar säga.

Och alla tjejer som jag blir vän med, trots att de var mitt ex's "älskarinnor" (tjejer som försökt ta min pojkvän eller som min pojkvän försökt få bakom min rygg osv)? Vad är det för fel på mig? Nu är det inget jag ångrar NU, för tex A och speciellt P har blivit en riktigt bra vän och det där är glömt. Men från första början, varför gör jag så? Kan jag bara sluta vara snäll ibland? Av fel anledning liksom.

Jag tror även jag är rädd att förlora mina vänner, för mina vänner tidigare i livet hade antagligen "dumpat" mig för en sån här sak, trots att jag stod ut med en jävla massa skit. det jag måste komma ihåg är att jag idag har riktiga vänner.. det hade jag inte då.

Jag sitter även och skriver om det här nu och VET att jag tänker fel. Det är ett framsteg, och nu, den här gången, tänker jag FAN ta chansen/risken. Så är det bara! Nu får det vara nog med att se ner på sig själv och vara för snäll hela jävla tiden. Nån gång måste jag få vara värd nåt bra med. Typ nu?

1 kommentar:

  1. Du är värd allt bra du kan få! Man blev som man blev när man inte blev som man skulle. Med andra ord så blev du ASBRA! ;D Kärlek till dig.

    SvaraRadera