19 maj 2010

SUCK!

Du säger att jag försöker vända på det till nåt det inte är. Att jag vägrar ha fel. Att jag är självupptagen och inte bryr mig om dig.

Försök vänd på det lite? Det var du som tog upp K och gjorde det till NÅT det VAR helt plötsligt, efter att du suttit och peppat det och sen helt plötsligt var svinarg i stället? Du som tyckte det var ett bra och moget sätt att få fram att du var argpå mig för nåt helt annat, då får du leva med att jag tar upp det!
Jag behöver inte ha rätt ELLER fel, kan vara så att jag har båda delar, rätt i en del, fel i en del? Jag kanske har en anledning till att jag dragit mig undan och den anledningen behöver inte bara vara DU, det handlar inte alltid om dig heller faktiskt.
Jag bryr mig kanske för mycket, det kanske är därför jag försvunnit, för att jag bryr mig, men inget jag gjort eller sagt har hjälpt, jag ser dig bara tyna bort mer och mer och förstöra dig själv mer och mer.
Det är inte alltid lätt att vara den som står bredvid någon som mår dåligt heller. Och nej, det handlar inte om vem det är jobbigast för, det är ingen tävling, men det kanske inte är helt lätt för mig heller.

Har du tänkt på det?


Jag har fått höra förut att jag är en "medberoendemänniska" :

Medberoende:
För att ändra sitt beteende måste man förändra sig själv – tillexempel att sluta hjälpa andra att leva destruktivt. Medberoendet sitter så djupt så man tycker att det är normalt. Det leder till att man inte säger vad man tycker, och att man inte tycker det man säger. Det gäller att acceptera sig själv som man är och utveckla en sund självkärlek som gör att vi sätter gränser i våra relationer till andra. Utan dessa gränser lever vi andras liv, medan ingen lever vårt liv.

Kanske är det så att jag äntligen vågar sätta gränser i den här relationen och då blir den sårbar, tyvärr. Som en vän sa till mig idag om det här "du har länge levt efter hennes regler och idéer, men nu börjar du säga ifrån och då blir det jobbigt för hon är van att styra och ställa över det mesta mellan er och hon har kanske tagit dig för given?"

Lite det som hände med Micke med.

:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar