13 juni 2010

SLUTA

Nu har jag fått höra saker jag inte vill höra. Jag blir så jävla arg på folk.

1. SLUTA vara otrogna. Gör slut med er flickvän/pojkvän eller SLUTA. Sluta vara så fega. Gör något åt ditt dåliga förhållande i stället eller gå vidare, ensam.
2. SLUTA tro att man får självkänsla av att "ta" någons pojkvän. Eller ja, vara någon pojkväns älskarinna. Antagligen blir du bara utnyttjad, kanske inte med flit, men antagligen är du bara nån Han har för att han inte har det bra i sitt förhållande. Han kommer inte lämna henne och bli ihop med dig i stället, vad han än säger.

OCH JAG ÄR rätt person att säga nåt om det, för jag vet. Jag vet hur det är att vara den som är otrogen (tyvärr) och jag vet verkligen hur det känns att bli bedragen eller misstänka att jag blir det eller undra om jag blir det. Jag vet hur extremt jobbigt det är att veta vem den där tjejen är sen, och försöka att inte hata henne, för det är inte hennes fel, det är ens partner som gör fel. MEN, snälla människor, varför ska ni bara jaga det ni inte kan få eller försumma det ni redan har. Gräset är inte grönare på andra sidan. Jag lovar. Försök förstå att ni sårar andra människor på vägen, sårar och skadar dom. Det är inte lätt att ta sig upp igen efter nåt sånt. SLUTA vara egoistiska.

Jag blir arg, ledsen och jävligt irriterad. VÄX UPP!? Ta lite ansvar för konsekvenser av ert handlande. var inte otrogen, var inte ute efter andras pojkvänner, var för fan bara lite vuxna och ansvarsfulla i stället?

Nån kommer ta din ungdoms år ifrån dig
Det kommer hända om det inte hänt
(Fy fan va skönt)
Du kommer brinna upp
Åh du kanske förlåtligt kanske förlåter men
Du kommer aldrig brinna så igen

Nån slängde ut dig som en sommarkatt till slut
Som om det gjordes för din skull
Och du har någon ny att somna bredvid nu
Det är inte lätt att va så ung

(Fy fan vad skönt)
Skönt att jag slipper bli 25
För ögonen svider och hjärtat bränns
(Vad skönt)
Skönt att jag slipper bli 25
Ungdomen brinner ge mig eld
(Vad skönt)
Skönt att jag aldrig blir 25
För sysifos ska till himmelen
Jag svär att jag aldrig blir 25 igen

1 kommentar:

  1. det verkar vara lite på modet att vara otrogen till höger & vänster. förhoppningsvis försvinner den trenden också, precis som alla andra. det är kass trend, om du frågar mig.

    SvaraRadera