24 juli 2010

Lonely, but not alone.

Sitter på jobbet. Första natten av fyra i rad. Har bara jobbat 3 i rad förut, får se hur paj jag är på tisdag morgon.. Men äsch, jag är ju ung som mina arbetskamrater säger...

Det känns som jag har fått lite ordning på mina tankar. Jag börjar grubbla och tänka på Jacob i stort sett hela tiden. Men på ett annat sätt. Jag saknar honom som fan. Jag önskar allt bara var bra. Men när jag tänker på framtiden och att han inte ska vara med i den så kan jag i alla fall se mig själv där. Det kunde jag inte tidigare i veckan. Jag ville inte se det. Nu tänker jag att min plan med att bo här, ta körkort, jobba ett år, få erfarenhet och sen kunna söka jobb lite var som, den är ju kanon även om jag är ensam. Jag är inte ensam förresten. Jag är själv, men inte ensam. Alla helt jävla underbara vänner har jag!

Visst vill jag inget hellre än att få honom tillbaka, så är det. MEN jag kan se en lösning på saker utan att det behöver bli så. Jag önskar att han ångrar sig, att han inser vad han går miste om, men jag tänker inte tjata på honom, eller försöka få honom att ändra sig. Jag kommer däremot vara ärlig mot honom. Kommer säga nr jag saknar honom extra mycket, jag kommer höra av mig ibland. Men det är helt upp till honom vad han gör av det.

Jag önskar bara jag kunde känna mig så bekväm i singellivet igen, som jag gjorde i början av maj. Då kändes allt bara så jävla enkelt. Jag var helt ok med att vara själv och jag hade ingen plan på nåt annat. Jag vill få tillbaka den känslan, det är den känslan jag känner att jag blivit bestulen på. Den tog så lång tid att känna och jag är livrädd att det ska ta lika lång tid igen.

Äsch, orkar inte babbla om det här mer idag. Förstår om folk slutar läsa snart, då jag inte skriver om något annat i stort sett.. Men det är vad som är i mitt huvud 24/7...

gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar