26 juli 2010

nattsvammel

Det är så mycket tankar och känslor i mig.
Jag känner mig så jävla redo för nån nu. Att vara seriös. Att se en framtid med nån. Med nån som vill samma saker som mig. Som kan tänka sig att kanske resa lite. Men ändå ha en fast punkt och bli lite vuxen. Någon som har samma värederingar och syn på livet som mig. Kanske nån som tänker på samma sätt när det kommer till barnuppfostran, vad som är viktigt och vad som är mindre väsentligt när det kommer till att försöka må bra. Någon som är som mig men som ändå är olik mig så man kan lära av varandra lite.

Jag vill tro att det är DU. Bara tiden kan utvisa det.
Jag försöker ha tålamod. Men just nu vill jag bara ha dig här, nära, och aldrig mer någonsin släppa taget.

Jag har varit så ensam så länge nu
Att jag byggt en skyhög mur runt mitt hjärta
För ingen skulle någonsin få komma in
Men så kom du
Och jag har försökt kämpa emot
Men jag faller in i dig och ditt stora hjärta
Jag borde lärt mig nu att det alltid är det
Lilla som får mig på fall
Ett rufsigt hår, ett skratt som är lite skevt
Åh, snälla bryt mig inte nu
Och jag har försökt kämpa emot
Men jag faller in i dig och ditt stora hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar