29 augusti 2010

Det var inte hela världen som försvann, bara en liten bit av den.

Jaha. I morgon då. Fy fan. Men men..

Jag har tänkt mycket idag och jag vägrar låta detta få mig att bli heldeppig. Jag kommer må dåligt och vara ledsen men vägrar få det att påverka mina framtidplaner och hur jag vill ha det i mitt liv. Men visst får jag tänka om lite grann nu. Fast behöver inte GÖRA nåt annat för det. Kommer ta körkort under hösten/vintern. Min tjänst kan bli förlängd i februari antagligen. Jobbar jag fram till sommaren/hösten 2011 så kommer jag ha hunnit spara ihop en hel del pengar. Eller, jag SKA spara ihop en hel del pengar. Sen har jag fritt fram att göra nästan lite vad jag vill, beroende på vad som händer i mitt liv under det kommande året. Det kan bli en resa nånstans, eller kanske ett försök att bosätta mig i Kapstaden under en längre tid, eller att söka jobb i någon annan stad i Sverige, som jag skulle kunna tänka mig att bo i. Eller kanske bara bo kvar och trivas här. Men det kan jag ju inte veta nu. Hur som så vet jag att det finns en massa alternativ som jag kommer tycka om då. Det är bara att blicka framåt och hur jobbigt det än är i höst så kommer det bli bättre igen och där fram i tiden väntar en massa möjligheter. Behöver det här året för att skaffa körkort, spara pengar och få lite kött på benen inom jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar