18 augusti 2010

En röst är mer än noll...

Matilda tycker jag ska chilla vad gäller valet, Sverigedemokraterna osv. Kanske? Eller så är det precis så illa som jag tycker att det är när jag frågar om folk ska rösta och nån skriver "Jag vet ingenting så jag orkar inte rösta".. Hoppas för guds skull att den personen aldrig klagar på någonting i det här landet sen.

Hur svårt är det att gå och rösta blankt? Eller varför inte ta NÅNTING man tycker är viktigt i samhället och bara kolla upp var partierna står i den frågan och sen rösta utifrån det. Kanske inte helt korrekt sätt att rösta men i alla fall bättre än att inte bry sig alls. I mitt huvud ska man rösta efter hur man tycker att landet ska fungera, hur det blir bäst för de flesta människor i landet och efter hur man vill att framtiden ska bli. Inte bara hur man SJÄLV vill ha det. Men som sagt, bättre att rösta på "fel" sätt än att inte rösta alls. Bättre att försöka bry sig lite än att inte bry sig alls.

Så, nu ska jag inte tjata om det här förren valet närmar sig lite mer. En månad kvar. Dags att börja bestämma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar