25 september 2010

Jobbelijobb


Ungefär halva jobbdagen har gått. Har gjort lite allmänt idag, informerat och diskuterat om lite nya regler och förhållningssätt osv. Några är iväg och åker Gocart. Blir nog rätt slappt nu några timmar. En jobbhelg går ganska snabbt ändå!

På måndag klirrar det in x antal tusen på mitt konto på grund av dubbel lön (timlön för aug och vikariatslön för sep). Ska bli så skönt att kunna lägga undan 6-7000 till körkortet, betala av skulder på 2000 kr, köpa ett soffbord och klippa+färga håret och ändå ha mer pengar kvar på konton än jag nånsin varit van vid. När man är van att leva på ca 3000 (lägre än socialnormen) efter att ha betalt hyra och räkningar så uppskattar man allt utöver det. Jag är glad att jag aldrig vant mig vid mycket pengar och nu kan uppskatta det lilla. Jag ska nog skicka ner lite grejer och pengar till Sydafrika med nu när jag har råd. Ska fundera på vad bara.

"Om du har ett äpple vill du dela det med mig? I en äppelmelodi. Eller vill du ha det goda äpplet för dig själv? Och inte få nån melodi. Dela med sig? Eller snåla? En vanlig fråga får man tåla! Om du har ett äpple vill du dela det med mig? Eller tar du hela själv? Va!?"

(skönt att dom lärde oss lite sosse-fasoner redan på lekis haha)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar