16 september 2010

sen svängde jag vänster, efter rödljuset, som blev grönt.

Det spelar ingen roll hur många gånger någon försöker trycka in frasen "de som utnyttjar systemet" i min skalle. Det funkar inte. För jag tycker fortfarande att vi i stället ska jobba på att hitta dom som glider igenom och fortsätta hjälpa dom som behöver hjälp. De där som glider igenom är en VÄLDIGT liten procent, hoppas ni vet om det. Kanske lika många (få) som de som skattefuskar av de där rika knösarna. De stjälper det system som Rödgröna vill bygga upp lika mycket. Fusk som fusk.

"Varför ska jag som pluggat en massa och nu försöker jobba mig uppåt straffas genom att betala en jävla massa skatt"
Det är nästan en ännu värre fras. FÖR ATT det ska hjälpa dom som inte har nåt skyddsnät. Ingen rik mamma att få pengar av, ingen att låna pengar av, ingen bil att sälja, inte ett enda sätt att få fram pengar den dagen något går fel, något man aldrig räknat med. Det kan lika gärna vara DU.

Men men. Nu ska jag tänka på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar