22 december 2010

Det skulle varit du

Det är bara så enkelt.
Det kommer alltid vara Du.
Jag trodde aldrig jag skulle känna så, att det helt hopplöst aldrig skulle gå hitta nån som har alla de egenskaperna. Nu är jag inte dum i huvudet, så jag fattar att det säkert visst finns någon mer som kan leva upp till en massa saker. Men sanningen är att EN av sakerna är jag 99% säker på att jag aldrig kommer få med någon annan. Jag vet det med nästan hel säkerhet. Kommer bli förvånad i så fall. Mycket.

Jag önskar verkligen. Jag saknar dig varje dag. Har inte gått en enda dag utan att jag tänkt på dig. Har aldrig någonsin kännt så här förut. Och det är inte det där pirret jag pratar om, eller den där nykärkänslan eller att jag bara vill vara med dig hela tiden, så känner jag för ofta med alldeles för många. Det är det där andra, det där trygga och lätta, det där vardagliga och att kunna prata om saker och känna att det man säger spelar roll...

MEN, jag har en bra plan, jag trivs med mitt liv som det är just nu. Även om det som vanligt bara är så länge. Tills jag kommer på nåt ännu bättre. Men just nu är det jobba, träna, resa som gäller fram till sommaren. Efter Roskilde ska jag börja fundera på fortsättningen lite mer. Oavsett om Du finns med i mina tankar eller inte. Det är skönt, mitt liv stannar inte upp längre när mitt hjärta går sönder, som det gjorde förr. Jag har kommit en bit med det där, inser att det finns sååå mycket annat att leva för än kärleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar