14 december 2010

Tiden står still

Idag har varit en sån där dag då jag tänkt för mycket, då saker kännts krångliga, jobbiga och besvärligt sega. Det är så konstigt med mig. För fyra dagar sedan, när jag satt i Ninas vardagsrum och kollade ut över bergen i Schweiz så kändes det som att allt var möjligt, som att jag hade tusen möjligheter och miljoner olika vägar att gå. Idag känns det som att livet står still. Som att allt bara är rutin och att jag fan inte vill ha det så här. jag tänker hela tiden "sen, då, efter det här"... jaha, NÄR fan blir det då? I våras tänkte jag "ja men bara den här sommaren i Mjölby sen får det bli Malmö eller Göteborg eller kanske Kapstaden". Jaha. Nu tänker jag "bara den här våren och sommaren SEN så..." Hur länge ska jag skjuta på sakerna? Och kommer det bli nåt bra av det? Eller blir det samma rastlöshet i en annan stad? Kommer jag någonsin känna mig hemma? När slutar min rotlöshet? Vad letar jag efter? Jag vet fan inte.

Suck..

Så flyr mina tankar till Åre, Brasilien, Roskilde. Allt som inte är "det vanliga".

Sunt? Vet inte, men skönt.

Hur gör ni? Ni som nöjer er med att jobba, äta, sova, kolla tv, gå ut på helgen och sen börja om igen på måndagen? Jag vill veta, för jag skulle fan döda för att nöja mig med det.

2 kommentarer:

  1. Man nöjer sig aldrig. Man känner sig aldrig nöjd och tillfreds. Men på något sätt finner man sig i det, även fast man alltid vill ha mer. Man ser hur alla andra runtomkring åker hit och dit. Och önskar att man var dom. Skulle jag ha mer pengar så skulle inte jag sitta på en buss påväg till kontoret nu.

    SvaraRadera
  2. Ja du har rätt i det. Men min oro ligger mer i att jag inte vet var jag hör hemma, att jag aldrig kännt mig hemma. Att alla platser bara varit "så länge". Jag har ju alltid tusen planer för nästkommande år. Kan liksom aldrig slå mig till ro. jag vet inte var jag vill eller hur jag ska komma dit. Jag skulle vilja vara nöjd med vardagen och sen ut o resa ibland, men det är liksom inte DET. Det är att vardagen inte känns rätt heller... Men ja, pengar hade ju inte varit helt fel att ha mer av :) Puss

    SvaraRadera