2 januari 2011

2010

Jag spenderade första 6 veckorna av att åter igen vara i Sydafrika. De sista tre var nog tre av de bästa veckorna i mitt liv. Jag kom Nina väldigt nära och jag träffade jävligt bra vänner i Marco, Duncan och Johnny. Det är så synd att de bor på andra sidan jorden.

Jag kom hem till ett snöigt Linköping med ungefär noll kronor på fickan. Tog beslutet att flytta hem till mamma en sväng och jobbade en hel del i mars. Fridas lägenhet stod tom i april och maj så jag passade på att bo där. Det var bra, jag behövde ensamtiden jag fick och det var då jag insåg att jag verkligen ville ha mitt eget ställe, så fort jag hade råd.

Jag minns ärligt talat inte så mycket av våren och det innebär nog att jag jobbade en hel del! I maj flyttade jag i alla fall hem till mamma. Skulle ge sommaren till att se hur hösten skulle bli. Sommaren var fin. Jacob, Roskilde, Storsjöyran och lite mer Jacob, plus en hel del jobb.

Men när sommaren tog slut så tog det även lite slut med Jacob. jag fick jobb och skaffade lägenhet och hade en del att styra med. Jacob och jag hittade tillbaka under hösten men bara för en kort tid. Distansförhållande är inte nån bra idé, inte för mig i alla fall. Det är mycket i det som inte alls passar mig.

Under hösten hittade jag till rätta i min etta. Sandra och jag hängde mest hela tiden och jag hann nästan aldrig åka in till Linköping. Jobb jobb jobb. Jag påbärjade så smått att ta körkort med, men i ärlighetens namn så går det sakta framåt. Men det går framåt i alla fall.

Sista tiden på 2010 innebar en himla massa jobb och en väldigt bra resa till Schweiz. En resa till Brasilien fick sin början till planering och 2011 kommer bli ännu bättre än 2010, det känner jag på mig!

Jag blir lite starkare för varje år, det känner jag. Man lär av sina misstag, det som inte dödar en, stärker osv osv...

Det jag fick för lite tid till, är helt klart vänner. Lollo, Matilda, Pia och alla ni andra i Linköping, jag spenderade alldeles för lite tid med er, det ska bli ändring på det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar