25 januari 2011

Konsekvenspedagogik

Mycket intressant dag på kursen. Men frågan är om det någonsin blir bra på vår arbetsplats? Vi har så otroligt delade meningar och tankesätt och är dessutom 19 stycken. Det är tyvärr svårt att samarbeta då. Det behövs dock, om man ska kunna jobba med ungdomarna och få det att bli som man vill. Det går inte att 2-3 stycken går emot det man gemensamt kommit överens om..

Jag trivs dock bra. Jag försöker hålla mig undan tjaffs och konflikter om skitsaker men ändå säga vad jag tycker. Jag håller mig även till att inte umgås med någon av mina arbetskamrater på min fritid, det känns bäst så. Att skilja på det. Det blir lätt att man tar ställning och väljer sida av fel anledning då. Jag har vänner så det räcker!

Ska slappa nu. Ska iväg och jobba natt för att sedan åka direkt på kursdag del 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar