15 januari 2011

Lördag? helg? Nej min helg börjar på måndag.

Kick off med fotbollslaget idag. Det är ett bra jäkla gäng det där. Fick reda på lagen till cupen. Jag kom i tredje och alltså "sämsta" laget. MEN det är förståligt då jag tränat 1-2 ggr i veckan medan i stort sett alla andra tränar 4 ggr i veckan. Kommer nog inte ha en chans till A-lagsplats under säsongen heller. Så är det när man har helg/kvällsjobb. Känns dock inte så hårt. Det är rätt skönt att "bara" vara B-lagsspelare. Det betyder att jag har råd att missa matcher eller träningar pga saker som aldrig skulle vara ok i A-lagssammanhang. Jag vill ju mest spela för att hålla igång och för att det är kul. Och det tror jag helt klart att det kommer bli i år. Vi har en STOR trupp på ca 35 spelare med en jävla bredd. Även B-laget kommer vara starkt som fasen! Så, ska sluta nörda fotboll nu!

Ska snart iväg till jobbet. Lite halvtrist att jobba varannan helg. Men det är lätt värt det där pengarna rullar in. Med julen inräknad så får jag ut 19 000 den 27 januari, på en 80% tjänst. Inte helt fel måste jag säga. Eller så är jag bara van med lite pengar. Ska verkligen försöka lägga undan MINST 7000 till Brasilien och en tusenlapp till körkortet. Har ju köpstopp fram till resan så det ska nog inte vara några som helst problem. Om jag får klartecken på måndag från chefen så bokar jag flygbiljett nästa vecka! SÅ JÄVLA SPÄNNANDE! Ska bo hos David till störst del tror jag. Men kommer även hälsa på Isabela och hon har lovat ta med mig till en favela (kåkstad) och visa mig alla bra ställen i Rio. Hon har samma musiksmak som mig så tror det kan bli sjukt kul med utelivet tillsammans. Sen, om det är möjligt så tar vi några dagar i Sao Paolo, till vår alldeles egen examinerade doktor Tahiza. Sen hoppas jag som sagt kunna hälsa på Alfred och Diana i Buenos Aires. (min brors vänner som var med till Roskilde). Det kan komma att bli sjukt värda 5 veckor! Sydafrika får vänta...

Kaffe och How I Met Your Mother.... Sen jobb igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar