13 mars 2011

Don´t kiss and tell!

Rio. Ja ni, javlar vilken stor stad. Inte mycket storre an kapstaden till antalet invanare, men SA mycket storre som stad. Har bor alla i stan, blandat, rika och fattiga, alla olika, alla lika. Det tar en evighet att ta sig fran ena sidan av staden till den andra. Varenda stadsdel kanns storre an stockholm typ och det verkar som att Rio aldrig sover.. Jag inser nu vilken sjuk stad kapstaden egentligen ar med alla uppdelningar vita och svarta, rika och fattiga. Hur det bor 1 MILJON i den storsta kakstaden och hur de rika inte nagansin skulle satta sin fot i de samre omradena.

Manniskor har ser sa extremt olika ut. Jag skulle aldrig kunna beskriva en typisk brasiliansk person. Det gar inte. Alla stilar, alla sorts ursprung ni kan tanka er, alla aldrar. I LOVE IT! Det ar mycket jag gillar mycket mer med Kapstaden men att det ar mycket sakrare har ar en stor fordel, speciellt forsta gangen man ar har och dessutom inte kan spraket. Det hade typ inte fungerat i Sydafrika! Men jag ska inte jamfora sa mycket, lite svart att lata bli dock nar man alltid namner Rio, Kapstaden och Mexico City nar man pratar om farliga stader i varlden. Jag kan bara saga att det ar helt klart battre har, rent sakerhetsmassigt och standarden. Visst finns det kakstader, men de bor fortfarande i hus, inte i skjul med jordstampat golv.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska saga om allt. Det ar sa mycket. Jag mar bra i alla fall. Jag behovde verkligen det har. Jag inser nu att det som hande innan jag akte, var helt ratt. Jag kanner att jag kommer kunna ga vidare. Jag vet att det inte hade varit eller blivit bra tillslut i alla fall. Det var for komplicerat.

Jag far se om jag aker inat landet for att halsa pa Marcos, eller om jag har rad att faktiskt aka till Chile, Santiago, och halsa pa Affe och Diana. Det vore ju det basta egentligen. 3000 ToR hittade jag flyg for. Jag ska filura pa det nagra dagar!

I fredags hade jag och Nina en riktigt bra kvall, typisk for oss. Vi skulle mota upp Isabela och ga pa en klubb, med maskeradtema, fancy pancy, inte riktigt var grej alltsa. Nar Isabela blev lite sen sa kopte vi drinkar pa gatan (det finns overallt, en drink som ar starkare an satan sjalv kostar 25 kr) och gick till en mosaiktrappa. En stor trappa, med mosaik fran hela varlden.. Dar hangde vi, pratade med folk, blev lite fulla, folk spelade gitarr, vi sjong med nar det vara pa engelska, annars dansade vi mest. Vi blev kvar dar tills halv sex pa morgonen. Helt opretantiost hang med helt normala vanliga brasilianska invanare. Inga dyra drinkar, ingen utkladnad, inga vakter och inget tappa bort varandra pa dansgolvet. You gotta love it. Sallskap hem med, inte helt fel. Haha, jag vet inte hur jag ska forklara brasilianska killar.. Kanske sa har:

Han sager: ¨can I kiss you¨ (innan ni ens pratat, han bara kommer fram efter att ha utbytt ogonkontakt)
Jag sager (lite ovan vid framfusigheten): ¨you think you can??¨
Han sager: ¨yes.... ¨
Jag svarar: ¨well, ok then!¨...

Sen gar man skilda vagar och man har INTE en stalker for resten av kvallen, om man inte vill..

En annan sak. Komplimanger. Fy sjutton vad vi maste lara oss att ge komplimanger mer. Har kommer folk fram, tjejer som killar, kommenterar tatueringen, klader, att man ar vacker.. vad som helst. Och det ar inte bara till turister, det ar bara sa det ar. Hur gott ar det inte, om man har en dalig dag och man gar ut och gar, sa far man hora nat sant, man lyfts ju som fan!

Men ja, sa berattade ju David att han var i Tyskland i 2 manader och traffade typ 1 person som blev hans van. Alla andra fragar typ tre fragar (vad heter du, var ar du ifran, hur lange ska du vara har?), sen var det inte intressant langre. Han upplevde en extrem tvang av artighet fran alla, men aldrig riktigt intresse eller trevligt bemotande. Inte av ALLA saklart, men generellt..

Nordeuropa ma vara BRA att leva i. Men vi manniskor borde tina upp lite. Kanske lite mer vaxthusffekt = mer varme skulle hjalpa? Jag vet inte. Men jag tanker inte andra min asikt om att manniskor ar mer trevliga pa de platser jag varit soder om kroatien... Generellt da, sa ingen blir arg nu eller tar det personligt :) Jag har MASSA svenska vanner som ar asbra pa allt det har. Men sa har jag ju valt dom av en del anledningar med.... :)

Nu blir det sondag, mat och film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar