4 mars 2011

Im alive

Jag rakade visst tappa min mobil pa flyget eller flygplatsen. Smart. Men men, jag lever och det ar javligt skont att varken ha mobil eller internet hemma. Det finns sa mycket annat att gora :)

Det dar med att vara definitivt singel kanns inte lika hart har pa andra sidan jorden.

Pa tva dagar har vi hunnit ga omkring i stan i fem timmar, handlat en del grejer, varit pa den storsta sjukaste festen jag sett (roda mattan var framrullad), traffat folk fran frankrike, tyskland usa och sjalvklart brasilien och sa har jag visst hunnit med ett litet hangel pa det :) . Fyra amerikaner har VIP biljetter till karnevalen pa lordag och de bjod med oss efter att ha pratat med oss i en kvart. Det ar sa det ska vara!. Kostar runt 1000 kr, men det kommer det absolut vara vart, det ar jag saker pa. Inte direkt varje dag man far chansen att se det.

David, som vi bor hos, bor ungefar en kvarts promenad fran centrum, man ser den stora jesustatyn fran hans balkong och vi bor INTE i det rika turistiga omradet utan mer ett lite kulturellt mecka, med massa coola malningar, sma skona barer och sjukt nice folk.

Ikvall ska vi pa jazzfest som ar en gang i manaden, ute i en favela (kakstad). Kunde inte bli battre! Jag ar sa javla glad att jag kommer fa se det riktiga brasilien. Inte bara Copacabana och Jesustatyn...

Kanns som det kommer bli en bra manad det har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar