31 mars 2011

SURF!

4 dagar i Buzios. En liten stad, 3 timmar norr om Rio. Staden ar en halvo, och bestar av 23 strander. Helt underbart att komma bort fran hets i Rio och ha lite lugn och ro men anda underbart i nagra dagar. Vi surfade. En hel dag. jag lyckades sta upp flera ganger. Jag alskar kanslan av att jag KAN lara mig nagat. Hade vi haft mer tid sa hade jag helt klart stannat nagra dagar till! Hostelet var underbart. En familj som har det och det och alla bor i samma hus, riktigt familjart och oerhort trevligt. Kande mig som hemma pa 2 minuter. 400 meter till stranden (en av dom alla), gratis surfbrador att lana och underbara manniskor. Kunde inte blivit battre.

Traffat en hel del manniskor fran Israel de senaste dagarna. Valdigt intressant att hora saker fran de som bor dar, som lever mitt i det. Det ar ett valdigt konstigt land ma jag saga. Umgicks med tre killar fran Israel i Buzios, som var hur bra som helst. Sjukt roliga och ja, det vore vart att halla kontakten och ha chansen att aka till Israel nagan dag.

Oh, jag vill till sa manga platser! Varfor handlar det om pengar och tid och alla masten man har? Jag vill resa resa resa, uppleva, lara saker om mig sjalv, om andra, vaxa mer och mer som person, mota nya manniskor... Man kanske borde borja kopa lotter trots allt... Vem vet, kan ju vara den som har turen att vinna nagra miljoner... En kille pa varat hostel, han var 38, han salde sitt foretag, sin bil och sin laganhet och nu reser han runt tills den dagen han kanner att han vill tillbaka till holland igen, eller sa kanske ha stannar, vad vet han, inget, men det ar just det. Lev for dagen, inte for framtiden eller for nagan annans skull..

Hm, 3 dagar kvar. Valdigt skum kansla. Men inte dalig direkt. Ska bli lite kul att komma hem med och traffa alla bra! Kommer framst att sakna Nina nagat fruktansvart. Och varmen. Gud, jag VILL ha sommar aret om, skiter i att det ar fint med arstider och allt det dar. Manniskor ar gladare, varmare, mer oppna i varma klimat, sa ar det bara. Alla jag traffat fran europa som rest runt en del sager ju exakt samma sak, speciellt norra europa. Manniskor ar sa mycket mer oppna, varma och trevliga i andra lander.. Det ar ett mysterium hur det blev sa, men jag tror det har mycket att gora med varmen. Tank bara pa sommaren, hur mycket gladare och trevligare ar inte alla i Sverige da? Sen har vi ju det har med jantelagen med iofs som pa satt och vis lever vidare i bakgrunden, som jag inte ar nagat stort fan av....

Slippa ha skor pa sig ar skont med, pa tal om varme... :) Flipflops VARJE dag is the shit.

saknar matilda och sandra och pia och familjen och jobbet(lite)!

ps, det ar sa himla svart det har med att kopa saker sa jag tror det far stanna vid mamma och pappa, det ar ju trots allt mamma och pappa... ni andra far noja er med att traffa mig igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar