3 maj 2011

rundgång i bloggvärlden

Rebecka satte ord på exakt det jag försökte förklara eller komma på igår kväll:

" ...just nu känner jag att jag vill söka min egna lycka och vad jag vill. Annars blir det lätt att man följer andras drömmar och vilja för man vill göra allt för någon. Jag har alltid saknat en fast punkt och kanske det inte handlar om en plats utan en person. Någonstans man känner sig trygg skulle man kunna säga.
Det viktigaste är att ha en trygghet hos sig själv och också med hjälp av andra som kallas vänner. Jag vet inte vart jag vill bo, i vilken stad eller kanske till och med vilket land men jag vet att det kommer. Jag vet väldigt mycket om mig själv och varför jag är som jag är men för det behöver inte det betyda att jag vet vad jag vill. Någon dag vill jag hitta denna "någon" men just nu kan jag inte ha det, jag vill inte ha det nu. Jag måste prioritera mig själv innan, även att jag hatar att vara själv. Det får komma när det kommer, men jag tänker inte leta eller försöka få något att funka just nu..."

2 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att veta att man inte är ensam om att känna på ett visst sätt!

    SvaraRadera