5 maj 2011

Hotel Rwanda

Jag ska inte se sådana filmer. Jag mår skit nu. Fy fan. Jävla skit. Så sitter man här i jävla Sverige och har det gött medan folk bara dör, lider och dör ännu mer. Jag kan inte få in det i skallen. Jag kan fan inte fatta att saker händer som händer. jag vill inte sitta här med min mac och min tv och mina kläder och allt vad fan vi nu har som bara är pengar. Jag vill göra något viktigt. Men det är inte så lätt som det borde tyvärr. Det kostar PENGAR eller kräver hög utbildning.

Samtidigt. Det jobb jag gör, det är kanske det närmsta jag kan komma att hjälpa människor som är med om skit. Som är med om sådan skit att de väljer att lämna sitt land, sitt hem och sin familj. Lämna allt som gjort dom till den dom är.

Jag slår ta mej fan till nästa person som klagar på flyktingar och "allt de ställer till med och de borde anpassa sig och bli svenska"
Det är för fan vi som inte kan hjälpa dom på rätt sätt. Vi måste inse att folk är olika. Nånstans mötas halvvägs, integration är det vad det handlar om. Integration är INTE att de som kommer hit ska bli som oss. Integration handlar om samarbeta och kompromisser från båda håll... Det är PERSONER som utför brott och hemska saker, inte speciella folkgrupper osv. Det är personer, som VI inte lyckats ta hand om i samhället som vi borde kunna. Håller du inte med? Då kanske det är dags att lägga en röst på SD nästa val...

HÅLL KÄFTEN (till er som har rasistiska åsikter) säger jag bara. INGEN som inte varit med om något liknande kan ens nästan förstå hur det måste vara. Vi "vanliga" människor kommer aldrig förstå hur det är att vara TVINGAD att lämna allt och fly till ett land där man inte förstår någonting. Varken språk, seder eller sociala sammanhang, allt är främmande.

Oh, jag blir så arg och så tom inuti av sånt här. jag vill helst inte veta att sånt här hänt/händer.

Imgaine there's no countries....


Det är sjukt svårt att förstå att Du varit med om det, kanske till och med minns det. Dina föräldrar var mitt i det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar