5 augusti 2011

Beslutsångest angående mitt liv.

Något nytt? Nej inte direkt. Jag har så många idéer och planer i mitt huvud om vad jag vill göra framöver.

Idéer:
1. Ta tjänstledigt (om det går) och sticka till Kenya några månader (om jag får jobbet)
2. Jobba jobba, spara pengar och ta ledigt 3-4 veckor i januari/februari och åka till Sydafrika igen.
3. Som 2 men kanske hamnar i Burundi med kärleken i stället.
4. Jobba jobba, försöka testa mina gränser och stå ut en hel vinter i Sverige och följa med på Roadtrip i USA nästa sommar med Irina.

Nackdelarna:
1. Svårt att få tjänstledigt kanske. Dessutom, vad gör jag med lägenheten i 6 månader, inte jättelätt att hyra ut nåt i andrahand i Mjölby...
2. 3-4 veckor i Sydafrika kan komma att kännas för kort. Blir svårt att göra något vettigt med kidsen och att hinna umgås med alla jag vill träffa, på så kort tid.
3. I mitt huvud tar kärleken alltid slut för mig och vill jag verkligen planera för något som inte är100% säkert? Dessutom, HUR farligt är det att åka till Burundi? Enligt UD är det inte speciellt ok att åka dit..
4. 3-4 veckor känns lite för kort tid för en roadtrip genom ett så stort land, hinner man verkligen med allt. Jag vill inte ha den pressen när jag gör en sådan resa. Dessutom, överlever mitt psyke en hel vinter i Sverige?

I-landsproblem? Japp, men ändock problem....

En annan sak; var tog min tro på kärleken vägen? Jag tänker ju helt skevt.. Hör det ju själv när jag läser vad jag nyss skrev..

När ska jag veta vad jag vill, var jag vill? Jag VET egentligen, men DET är inte lätt att nå DIT, tyvärr. Men jag jobbar på det, lite varje dag typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar