31 augusti 2011

Matkoma Deluxe.

Igår var vi fem timmar på stranden. Jag drack vatten, cola och en drink. Jag åt en nektarin, en liten youghurt och chips. På kvällen gick vi runt i stan lite och kollade läget (riktigt trevlig stad måste jag säga). Hamnade inte på restaurangen förren vid 21. Jag åt nån typ av rumpstek med mexikansk smaksättning. Jag åt snabbt och jag åt mycket. Jag brukar ju lida av matkoma när jag ätit. Men nu gick det fan till överdrift. Jag sa till Therese att jag var sjuuukt mätt, och det var jag ju. Efter ytterligare fem minuter känner jag hur det börjar bli suddigt för ögonen och hur jag inte kan prata ordentligt. Jag säger till Therese att jag nog kommer svimma snart, känner igen känslan. Jag börjar svamla iväg och tuppar av i nån sekund. Vaknar till och fattar ingenting om varför Therese sitter bredvid mig och servitören frågar om jag behöver något. Hittar inte riktigt orden. Sitter och andas och dricker massa vatten. Tillslut gick det över.

Men seriöst, svimma av för mycket mat? I-landsproblem BIG TIME!

Idag blir det Turkist bad/massage och sen stranden. Pensionärsresa? Typ...

Men jag gillart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar