13 september 2011

Jag är densamma

Pia skrev ett blogginlägg som fick mig att inse, jag är precis lika "kass", har varit och gjort sådär hela mitt liv med, vet inte varför. Oj oj, så många lögner hit och dit. Det värsta är nog att jag alltid fått det att bli någon annans fel än mitt eget. Mina vänner har köpt det, de har trott mig, varje gång. Det är nog det här som gör mig allra mest rädd att ge mig in i något seriöst med någon igen, för jag vägrar att vara sådan igen, någonsin. Efter att jag och Micke gjorde slut lovade jag mig själv att aldrig hamna i något sådant igen. Aldrig. Och det har jag inte heller. Men inte heller i något som ens kan likna ett seriöst förhållande. Vet inte om jag är redo? Känns inte så egentligen, men hur lång tid ska det ta?

Pratade lite om det här med Matilda igår, även om jag inte gick ens halvvägs in på detaljer. Jag vet att jag kan fixa det här om jag bara vill. Det gäller bara att gå rätt väg. Sakta men säkert. Hitta tilliten.

I'll try my best this time. I hope.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar