23 september 2011

Prestationsångest?

Idag körde jag bil med pappa. Åkte till Linköping, körde landsväg, inne i Linköping, rondeller, rödljus, parkerade, massa folk, massa trafik.. Gick felfritt i stort sett hela tiden. Inga knäppa motorstopp eller blackouts i hjärnan vad gäller koppling o växling och dragläge m.m. Så här är det alltid när jag kör med pappa, jag är lugn och sansad och gör rätt för det mesta. Så fort jag kör med körskolan och får massa instruktioner INNAN ("snart kommer du till en korsning, tänk på att sakta ner, koppla, växla och kolla i speglarna innan du svänger bla bla bla") så går det åt helvete. Jag tänker för mycket, tänker att jag måste göra rätt, felfritt... Försöker göra alla saker på en gång i stället för att göra en sak i taget i rätt ordning och i tid, som jag alltid klarar när jag kör med pappa.

VARFÖR är det så här? Har kört 10 ggr på körskolan nu men ändå blir det så här, jätteofta. Varför blir jag nervös och presterar så sjukt dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar