15 november 2011

Små saker avgör


Idag var det så sjukt kul på träningen. 1,5 timma i superhögt tempo, alla var taggade, varenda passning spelade roll. Jag och alla andra sprang tills det inte fanns någon kraft kvar. Kroppen känns slutkörd nu.

Jag har dessutom ett så underbart lag, alla tjejer är roliga, smarta och ödmjuka. Framförallt ödmjuka. Jag hade aldrig fortsatt med fotbollen om det inte var för den extremt bra lagandan. Det är det här som är charmen med lagsport. Konkurrensen blandat med den bra stämningen. Vänner.

Den här känslan gör att jag nog bestämt mig för att inte flytta från Mjölby till våren. Jag vill nog ge fotbollen ett år till. Och ska jag spela fotboll är det i Mjölby Södra. Annars kan det kvitta. Har spelat i många lag och föreningar genom åren nu, men aldrig trivts så här bra, som jag gör nu, inte sedan jag spelade flickfotboll när jag jag var 16. Sjukt bra känsla!

Måndagar: 60 min styrka
Tisdagar: 1,5 timma fotboll
Torsdagar: 2 timmar fotboll
Lördagar: 2 timmar fotboll

Beach 2012? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar