1 februari 2012

Festivaler

Om jag hade råd och tid, skulle jag åkt på både Hultsfred och Roskilde. Till Roskilde kommer Bruce Springsteen, Refused, Wiz Khalifa och Bon Iver. De kommer inte till Hultsfred. Men till hultsfred kommer Mumford & Sons, The Cardigans, Kasabian och The Kooks. Hultsfred är närmare, kostar några hundra mindre och ligger bättre till för att jag ska få semester. Det var det som gjorde att jag tillslut har bestämt mig för att åka dit och inte till Danmark.

Kommer sakna känslan av Roskilde dock. Det ÄR en annan sak. Får väl se hur det känns med Hultsfred, men åker med "Roskilde-gänget" och det är gött! Det är kul att jag och brorsans flickvän kommer så bra överrens också! Jag har ju aldrig haft med mig en "egen" vän till Roskilde med Peters vänner har blivit mina vänner. Dessutom är det skönt på festival att inte ha nån att "binda" sig till, att kunna gå på vilka spelningar man vill och kunna skita i vilka spelningar man vill. (lika väl som jag gillat att resa själv till stor del). Att gå ensam på en konsert har jag inga problem med, man lyssnar ju ändå på musiken, inget behov av att prata då ändå, sen är det ju några till tusen som är där i alla fall, av samma anledning. Det är det som är så fint med konserter. Alla är ju där för att se något dom tycker om. Och för er som tror att festival bara är fylla, smuts och sex, NI HAR FEL. Jag HATAR att tälta, jag HATAR regn och jag har aldrig strulat med en enda kille på en festival.. Med en husbil och ett stort intresse av musik så innehåller det mest häng i gäng, roliga möten med nya människor och massa konserter. MASSA bra konserter, till ett otroligt pris om man tänker på hur mycket bra spelningar man får se. Med husbil finns det alltid möjligheten att komma undan regn och kyla och det FINNS duschar och toaletter för en billig peng. De som säger "festival är inget för mig" är oftast dom som aldrig nånsin testat!

Någon som ska utmana sig själv och följa med kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar