11 februari 2012

Segt

Festade lite igår, kanske för mycket. Seg dag idag kan jag lova. Hade kunnat skippa utgången, slöseri med pengar! Men annars var det en trevlig kväll. Nu blir det alkoholfritt tills resan, tänkte jag säga, men kom på att det är två fester nästa helg. Först på fredagen reunion med bästa tjejerna Malin, Sara, Jessica och Jenny och på lördagen inkilningsfest med fotbollen. Hårda tider.

Jag känner mig lite tom idag. Vet inte om det är bakisångest eller ren uttråkning eller om det är det fakta att Han åker hem till Canada om en vecka. Kommer trots allt sakna honom, som vän framförallt, som någon som har samma planer och drömmar om livet, som nån som fattar och förstår exakt vad det är jag har i mitt huvud och i mitt hjärta. Men jag tror som han säger, att våra vägar kommer korsas snart igen. Det känns. Skum världen är. Hur jag träffade honom av alla människor i Mjölby av alla ställen och det visar sig att vi, på var sin sida av jorden, sitter och har samma drömmar.

Sydafrika om 2 veckor. Rigga upp lite planer för framtiden, kanske några steg närmare min dröm? Jag hoppas det. Jag vet att mitt liv går ut på det här. Jag behöver bara hitta rätt väg. Jag kan inte bo kvar här och bara "vara". Livet är för kort! Dagarna bara försvinner och jag vill att varje dag ska kännas meningsfull, inte ett tidsfördriv. vad lever vi för? Inte är det för att jobba i alla fall. Jobbar gör vi för att kunna leva lite, då världen så fint är uppbyggt av pengar och jobbar man inte får man inga pengar.

Gud så mycket svammel.

Jag behöver paus från Sverige och vardagen som rullar här. Jag behöver komma "hem" och ladda om batterierna, och det gör jag snart, 16 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar