4 maj 2012

Matblogg?

Gjorde så sjukt god mat idag så jag kände mig lite tvungen att blogga om det. Gjorde potatisgratäng på sötpotatis. Hade aldrig ätit sötpotatis innan jag åkte till sydafrika. Sjukt gott. Gjorde gratängen med vitlök, purjolök och paprika. Till det hade jag kycklingvingar som jag först kokade och sen stekte upp med krossade tomater, ärtor och lök. Kryddade med chili, svartpeppar och maggi. Maggi hade jag inte smakat innan förra helgen när Yvan lagade mat till mig och Nina. Gott är det! Mätt nu!

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut, vart kan man köpa "maggi"? :)

    SvaraRadera
  2. Maggi finns här i Mjölby i vår lilla "arab-butik" så jag vet inte i Linköping, men antagligen i alla sånna små butiker du vet vad jag menar... :) Men tror det går att hitta på ICA osv med ibland. Det är en slags soya-sås typ... Googla så får du se hur flaskan ser ut!

    SvaraRadera