9 juni 2012

Ekonomi

Fick skatteåterbäringen idag. Tack för det!
Har 4000 att betala på flygbiljetten för Sydafrika i mars + 3000 för kamera och lite bensin och flygbiljetter på kreditkortet + att det kommer bli ytterligare 7500 på flygbiljetten för flyget till Sydafrika i höst. 6000 i skattepengar räddar sommaren kan jag lugnt säga. Pengar har ju aldrig riktigt varit prio ett för mig, hellre göra roliga saker och träffa vänner och må bra än att kunna köpa nyaste Iphonen eller fetaste tv:n. Så jo, pengar är väl viktigt på sätt och vis. Men snålar hellre här hemma genom att ha matlåda till jobbet, laga mat hemma, inte äta ute så ofta, inte gå ut så mycket och inte köpa dyra grejer och sen kunna ränna runt som jag alltid gör. Prioriteringar.

Nu försöka sova och hoppas att det inte regnar i morgon så jag kan stå på Loppis i Sya.. Pengar där med, men inte till mig, utan till de som verkligen behöver dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar