12 juni 2012

Hemlösa Tania

Första natten hos mamma. Har flyttat alla möbler idag, bara lite småsaker och städning kvar i lägenheten nu. På nåt vis trivs jag så här. Konstigt att lämna lägenheten, har trots allt bott där 1,5 år. Men vet också att om en vecka kommer det känns ok. Nu hos mamma, sen hos Therese och några helger hos Matilda och Basse kanske. När jag kommer hem från Kroatien är det bara två månader kvar i Sverige. Kommer gå snabbt.

Började tänka massa onödiga saker igår. Oroa mig inför flytt. Men så påminde jag mig själv om; "vill jag vara kvar här då och leva på rutin och inget nytt som händer eller utvecklar mig?" Nej just det. Så det är bara att dra i september och se hur det blir. Det kan inte bli värre än att det går åt helvete och då är det bara att åka hem igen! Det fina med Sverige och sånt som tjänstledigt. Ett system som gör dig lite mer trygg och säker och som utvecklar individen till att våga göra nya grejer utan att kanske hamna på gatan i slutet bara för det. Gillar.

Ska sova strax. I morgon ska jag äntligen klippa mig, håret är ett enda stort skatbo just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar