2 augusti 2012

T.I.A = This Is Africa

Det här en bra prövning för mig. Jag vet ju att det är sånt här, ungefär, som alltid uppstår i Kapstaden, var och varannan dag.

Jag skulle i kväll tagit bussen till Jönköping. Mött upp. Åkt vidare i morgon bitti till Oslo. En timma innan bussen skulle gått så hör de av sig och är fast i tullen i Danmark pga fel på försäkringen på bilen. Fick ett sms med typ "dont take the bus to Jönköping..."
Hade skippat en jävligt nice kväll i Skänninge med Pappa, Åsa, bror och Åsas släkt pga Osloresan. När Jönköping blir "inställt" så är klockan 21. Aja, jag tar väl bussen till Skänninge då. Vet inte hur jag ska komma hem, men det löser sig väl. Mycket bra val. Bra kväll har jag haft! Mamma kom och hämtade mig och storebror. (även vid en medelålder på 30 så kan mamma agera fylleskjuts) Nu, vid 01, ringde de från Danmark och är på väg mot Sverige. Jag får ta en buss i morrn vid 09 till Jönköping i stället så är vi i Oslo på eftermiddagen nån gång.

Det löser sig. Och jag fick dessutom en asbra kväll med vänner och familj som jag kanske inte träffar innan jag flyttar i september. Jag tog vara på situationen och gjorde det bästa av det, i stället för att sitta hemma och vänta och kolla på telefonen varje minut för att se om de hör av sig (som jag hade gjort för några år sedan)

Jag hade kunnat bli sur, stressad, irriterad och trött. Men vad fan tjänar man på det?

Jag märker ju hur jävla van jag blivit vid sådana här situationer med tiden, med allt som alltid händer eller INTE händer i Sydafrika, och hur tid inte spelar nån roll och att saker löser sig och att folk inte klantar sig med flit. Stress existerar knappt i mitt liv längre och det är jag sjukt glad över. Alla fungerar inte lika och det måste man se och tid har vi gott om och vänta är inte så himla jobbigt, egentligen.

Det löser sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar