27 september 2012

Alla dessa fina människor.

Den 10 september föreläste jag på ABF om volontärarbete i Sydafrika. Det var ett glatt gäng pensionärer som var där. En av dom, MajBritt Björlund skrev precis detta om mig på hennes facebook: 

"Jag gillar ungar som ser världen och inte bara sitt eget land. En av dem är Tania Sincic som är volontär i Kapstaden - Sydafrika. Det var vid en föreläsning på ABF jag träffade henne första gången och jag blev väldigt glad över att de finns sån entusiasm hos de unga... Tänker på så många hemlösa barn hon gör livet lite lättare för. Lycka till Tania."

Det ska tilläggas att Majbritt är född 1935 och nu är en trogen läsare på min facebook och min blogg. Sånt är kul! Den äldre generationen borde vara mer som henne och försöka hänga med i utvecklingen så gott de går! Det är fint med sån här uppskattning, det värmer i hela hjärtat!

Tack! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar