21 september 2012

Fredag.

Igår gick jag och lade mig vid 23. Helt slut. Sov gott. vaknade 8.30 utvilad. Skulle vara på kontoret 9. Ingen stress. Tog min tid. Var där vid 9.45. Ingen annan hade kommit än. Låste upp och insåg hur SKÖNT det är med African Time. Ingen jävla stress. Inga onödiga ursäkter för att man är lite sen. Man kommer när man kommer och när man väl är där så får man ändå gjort det man ska göra. Det handlar inte om lathet. Det handlar om att ta till vara på tiden på rätt sätt. Slippa stressa, jäkta och känna sig dålig för att man är sen. Det viktiga är att få saker gjorda ändå. När det passar och när man hinner. Det är så sjukt skönt! Sen skulle det självklart aldrig gå hemma i Sverige. Det gäller ju att alla tänker likadant, annars blir det jobbigt. Här är det ok om kontoret öppnar för sent. Man får helt enkelt komma tillbaka senare eller vänta utanför tills det är öppet igen. Under tiden kan man ju passa på att vila och kolla på folk och bara slappna av. För oftast har man inte så himla bråttom som man tror.

Nu är det fredag. Och på måndag är det röd dag. (internationella Grilldagen, haha) så det är långledigt. Mycket skönt. Får se vad som händer ikväll. Alla gick hem till sitt med ett "vi hörs sen så får vi se vad som händer". Skönt. Inte massa planer som man måste följa eller tider att passa. Det löser sig.

Jag har landat lite mer nu. Skönt. Jag är hemma nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar