30 september 2012

Vecka 3

I morgon börjar min tredje vecka här. Tiden går snabbt!
I veckan som kommer ska jag ta i några saker som jag verkligen behöver få igång. Jag ska definitivt börja träna på att köra bil här. Det måste jag, jag kan inte vara beroende av att någon annan kan skjutsa mig, speciellt inte inom jobbet. Det kommer gå bra. Jag vet att man vänjer sig, men det är ju inte bara vänstertrafiken som oroar mig, jag har faktiskt bara haft körkort i 8 månader och känner mig inte direkt 100 på att köra bil och trafiken här är sjukt hektisk, inte som hemma direkt.

På tisdag ska jag gå och kolla in en fotbollsträning. Bara kolla läget, prata med dom, se vilken nivå det är på. Kommer börja träna veckan efter om det känns bra! Behöver verkligen börja röra på mig!

Jag ska från och med nu dessutom börja hålla i pengarna på riktigt. Det blir ju lite sådär i början, när allt är nytt igen, att man spenderar. äter ute, går ut, köper cigg, köper lunch. Men nu ska jag börja göra saker som man bör. Göra matlådor, laga mat hemma, inte röka mer än till fest, hitta på saker som inte kostar en massa pengar! Annars kommer det bli jobbigt, när pengarna tar slut :)

På torsdag åker vi på festival, hela gänget. Southern Ambition + en massa studenter och vänner. Vi kommer ha ett stort camp med 5-6 tält och vi är nog upp mot 25 stycken som åker tillsammans. Huvudbandet är Bloc Party. Det kommer bli nice. Jag har ju inte varit på en enda festival i sommar, vilket är ovanligt, så jag är glad att få komma iväg på en !

Nu är det sovdags. 9-18 i morgon igen. Full rulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar