22 oktober 2012

Lovely weekend!

Åkte till stan vid 19 i fredags kväll, kom hem söndag klockan 20.
48 timmar i stan och jag har börjat se mer och mer bra saker med stan, känns som jag börjar lära känna alla områden mer och mer och ju mer jag tänker på det så blir jag mer kär i den här staden. Jag har alltid varit lite "jag gillar inte centrum" men det är nog mest för att jag inte har känt till det tillräckligt.
Var med Peter hela helgen och han är Stand up komiker och känner typ halva stan så han visade mig runt till riktigt bra ställen på long street och kloof street. (jag som efter Fizzo sa att jag aldrig mer skulle dras till en "kändis" haha). Men ja, va fan, det är rätt nice när man kommer in gratis överallt, kan lämna jackan bakom baren, alltid får bra sittplatser, bjuds på drinkar osv osv. Dessutom är han TREVLIG, det ni, haha.

Så, nu är det måndag igen. Har en del att styra med. I morgon kommer en ny volontär, Janilla. Hon har varit här förut, så det mesta kommer fungera ganska smidigt gissar jag. Fast hon kommer ha lite mer förhoppningar och vet hur saker ska fungera, så visst är det lite större press på samma gång.

På onsdag är det min födelsedag. 28 år. Ojoj! Vi ska fira det på Pickwicks, där jobbar Gee. Hon leder karaoke-kvällar så det blir en hel kväll med Karaoke! Hur kul kan inte det bli?? Jag önskar mig typ ingenting, bara vänner och kärlek och LIVET!

Jag mår bra just nu, sjukt bra! Livet leker med mig.

1 kommentar:

  1. Jennifer5:48 em

    Braaaa med uppdateringar! Du verkar ha det sjukt bra, så härligt att höra!!

    SvaraRadera