11 oktober 2012

Träningsvärk!

Ska jag verkligen färga håret mörkt igen? Beslutsångest! 
Jag kan knappt skriva. Händerna är helt fuckade från boxningn igår. Jag, Linda (volontär), Elin (Student) och Dani (vän) var och körde ett boxningspass hos Kessy. (killen som bodde på gatan för 2 år sedan men nu är proffisionell tränare på en av stans bästa boxningsklubbar) Jag vet inte hur jag tänkte när jag sa att vi skulle köra på fredag igen. Men det ska vi. Jag behöver visserligen all träning jag kan få! Ojojoj, som vanligt så är det otroligt lätt att lägga på sig här. Mycket god mat, många öl och alldeles för lite vardagsmotion.

Det är mycket på jobbet just nu. Många som hör av sig och vill komma som volontärer (skitkul!) som jag har daglig mailkontakt med, jag letar praktikplatser åt två holländska tjejer, jag försöker lära mig att köra bil i vänstertrafik och bland folk som inte kan köra bil, vi hjälper till med både det ena och det andra välgörenhetsprojektet, vi letar nya projekt, hyr ut mobiler till studenter, planerar inför kommande äventyrsresor m.m.  SJUKT mycket nytt att lära och jag är helt slut om kvällarna.

Jag har varit här i tre veckor nu. Det känns som bra mycket mer. Det händer så mycket hela tiden och vardagen hemma i Sverige känns sjukt långt bort. På måndag ska jag förlänga min biljett, så att jag kan vara kvar till mars i alla fall. Som jag tänker nu har jag väldigt svårt att se mig själv i Mjölby igen. Men mycket kan ändras på 5 månader. Vi får se. Tänker inte på det där än, för jag vet att jag kommer hinna ändra tanke många gånger under resans gång.

1 kommentar:

  1. Jennifer7:22 fm

    Kul med lite uppdateringar, så att vi har koll på vad du gör :) Och kul att så många visar intresse och vill åka ner med er!
    Här hemma är det härliga 3plusgrader nu på morgonen... uuuunderbart. NOT.
    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera