9 oktober 2012

Vardag!

Den här lilla 1-åringen lever på gatan med sina föräldrar. Mitt hjärta blöder lite.
Återhämtat mig efter festivalen. Tillbaka i vardagen. Sitter på kontoret och svarar på lite mail. Ännu en volontär klar för slutet av november och två månader fram. Nice!

Idag var jag en sväng till stan. Det drar alltid fram en massa minnen. Minnen från första gången jag var här. Jag spenderade så mycket tid i centrum då. Gick till Soppköket där jag startade min tid som volontär våren 2008. Det krossar alltid mitt hjärta lite att gå dit. Alla människor som fortfarande, fyra år senare, lever exakt samma liv, kämpar varje dag för att överleva och har tusen hemska saker att berätta för mig. Många personer som antingen sitter i fängelse, har blivit sjuk eller värst av allt, flera som gått bort. MEN, samtidigt är det så mycket kärlek. Alla "hej Taaaaaaaaaaania, du är tillbaka, hur länge? Vad ska du göra? Kommer du hit snart igen. Vi har saknat dig" gör mig varm i hjärtat. Det är alltid en märklig känsla, en blandning av så mycket kärlek och så mycket sorg.

Ikväll ska jag äntligen spela fotboll igen. Och i morgon blir det boxning hos Kessy på Armoury Boxing Club! Jag behöver VERKLIGEN röra på fläsket kan jag lova. Inte ok som det är nu. För mycket mat och öl helt klart.

By the way, om 2 veckor fyller jag 28. Var tog åren vägen? :) Å andra sidan, jag är precis där jag vill och gör det jag velat göra en lång lång tid. Ålder är bara en ålder. Drömmar är viktiga att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar