5 november 2012

Lokaltrafik

Sedan jag kom hit för 7 veckor sedan så har jag inte saknat Sverige en enda gång. Inte varit något som gjort att jag längtat hem. (självklart saknar jag personer, men, inte sverige som land)
Men jag inser nu att det finns en sak som saknas väldigt mycket här; lokaltrafik efter klockan 19.00.
Så fort det blir mörkt här så är det kört. Det går inte ta sig någonstans om man inte har bil eller har lust att punga ut massa pengar på taxi. Taxi är inte dyrt dom hemma, men inte heller jättebilligt. Ska jag åka från mig till stan kostar det i alla fall 70 kr. Det blir ganska mycket pengar i längden. Att ta mig till stan dagtid kostar i stället 10 kr, med minibuss-taxi eller tåget. Lite skillnad. Så de senaste tre helgerna har jag inte sett mitt rum. Jag har åkt till stan på fredag kväll och sen blivit kvar till måndag morgon. Det skulle aldrig vara hållbart att åka fram och tillbaka. Jag har ockuperat Peters lägenhet på helgerna :) Trevligt såklart, men känner mig lite osocial i huset jag bor i, de ser mig aldrig..

Den här veckan kommer bli mycket hemmatid och mycket jobb dock. På onsdag kommer tre tjejer från Göteborg. En av dom är Emelie, en av min systers bästa vänner. De kommer vara här knappt tre veckor så det kommer vara fullt upp varje dag, så de hinner se så mycket som möjligt. Jag tror jag kommer bli lite av deras privata guide. Inte mig emot.

Jag har så mycket att berätta egentligen, men vill inte skriva en mils långa inlägg, plus att jag inte riktigt hittar orden.

Jag känner mig som hemma, mer än någonsin, jag är mig själv och jag trivs här, bättre än någon annan stans i världen.

Borde skriva ett mail till mamma nu.. 7 veckor utan att ens pratat i telefonen, inte ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar