4 december 2012

JAG LEVER! I'M ALIVE!

Jag har inte internet hemma längre (har flyttat) och har dessutom inte jobbat sedan i torsdags. Därav min frånvaro.

Helgen har varit toppen. Var på Synergy festival. En liten festival, 1,5 timma från Kapstaden, intill en sjö. Med liten festival så menar jag cirka 10 000 besökare. Jämfört med Roskilde är det ju mini! Men jag gillade det. Gemytligt, mysigt, nära till allt och så sjön att bada i. Strandtält med DJs, Prodigy var headline och vi bodde jättenära scenområdet. lagom varmt väder. Kul sällskap. Att jag var (och fortfarande är) sjuk var bara att ignorera. Att jag tappade alla mina pengar (500 kronor) på fredag kväll är ju också bara att glömma bort. Det är bara pengar och jag överlevde ändå. Jag tappar ju alltid bort grejer...

Nu är det en ny vecka och ganska mycket att göra. Jag ska dessutom försöka gå och handla idag, matvaror, laga mat hemma, matlådor, spara pengar och äta nyttigare. Det är på tiden kan jag lova.

Jag har ingen inspiration att skriva. Blir bara massa "jag har gjort det och det och det". Sorry. Bilder kommer snart, lovar. 

I do not have internet at home anymore (moved) and has not worked since Thursday. That's why I've been away from here.

The weekend has been great. Been on Synergy Festival. A small festival, 1.5 hours from Cape Town, next to a big dam. With a small festival, I mean about 10 000 visitors. Compared with Roskilde it's small! But I liked it. Cool, chill, close to everything and also the lake to swim in. The beach tent with DJs, Prodigy was the headline and we lived very near the stage area. Perfect weather with sun but not TOO hot. Fun company. I was (and still is) ill, but I just put on ignore mode. I lost all my money (R600) on Friday night. But whatever. It's only money and I survived anyway. I always lose stuff ...

Now it's a new week and quite a lot to do. I'll also try to go shopping today, groceries, cook at home, food boxes, save money and eat healthier. It's about time, I promise.

I have no inspiration to write. Just gets lot of "I have done that and that and that." Sorry. Pictures coming soon, promise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar