7 november 2006

Sista natten

japp. Nu är det definitivt sista natten jag jobbar. Fia är frisk och ska jobba i morrn igen.
Ska bli oerhört skönt att sova hemma. Att SOVA på natten =)

Jag funderar på en sak. Dödsstraff. Va fan är det? Detta är 2000-talet. Visst. Saddam är ingen trevlig kille direkt. Men vem har rätt att döda någon annan? Varför är det ok att utföra ett olagligt dåd på någon bara för att han innan har gjort det? Borde det inte vara ett värre straff för honom att sitta i fängelse HELA livet? Han kanske inte skulle leva så länge där direkt. Och jag tror inte Iraks fängelser är så trevliga heller. Eller skulle han hamna i något annat lands fängelse? I alla fall.. 50 % av sveriges befolkning tycker visst att dödsstraff är rätt för saddam. hm. Knepigt det här. Men jag kommer aldrig kunna vara för dödsstraff.- Det plågar inte den som straffas, det gör bara andra glada.. Är det det som är meningen med ett straff? tveksam blir jag.

fan vad jag babblar nu. sitter på jobbet som sagt.. försöker fördriva tiden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar