5 mars 2007

ja herregud ni!

jag tycker det är fint att de som är akademiker eller är inom finans och försäkringsbranchen ska betala minst a-kassa och att de som är musiker, skådespelare eller fiskare ska betala mest. För det är ju de förstnämnda som har en osäker eller låg inkomst och de sistnämnda som verkligen har pengar och en stadig ekonomi och så. är säker på att "de" tänker så att de där skådespelarna jobbar ju när de känner för det, de ska inte kunna "fuska" till sig några extrapengar. för den största delen av arbetslösa verkar ju regeringen tro tänker så. de inser inte att de pratar om en LITEN LITEN del av alla vi som faktiskt försöker jobba och hitta ett sätt att överleva. jag får inte EN ENDA krona om jag inte jobbar några dagar för att det inte finns tider till mig just då. för jag ha inte jobbat tillräckligt många timmar i månaden sedan jag fick jobb i maj (är ju timviarie så det innebär några timmar men mycket helger o kvällar vilket gjort att jag klarat mig ändå tillslut med lite hjälp av micke med).. så hur mycket jag än försökt så räcker inte det. det känns så bra att man straffas när men verkligen försöker. jag jobbade 60 timmar en månad, inte mer än 70, så då tycker de att jag inte har rätt till alfa-kassa. tack. Vackert vackert. LÄNK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar