15 mars 2007

Viasat

Idag var en bra dag på jobbet. jag fick veta att jag har mina 75%, och mer om jag vill, fram till augusti i stort sett. dessutom ska jag på kurs i morgon i stockholm för Viasat. Kommer bli jäkligt kul tror jag. Känns jävligt bra och seriöst jobbet nu. mer än jag någonsin kunnat tro. har aldrig haft höga tankar om försäljningsjobb. men det här är nåt helt annat än jag förväntat mig. det handlar visserligen om att sälja för det mesta. men inte nån skit. och bara till kunder som redan har eller har haft produkten eller tjänsten innan. det är inga strumpor jag sitter och försöker lura på folk direkt. det är ju typ lika mycket kundtjänst som att sälja. man måste veta mycket om det man ringer och det krävs faktiskt en jävla massa av mig som säljare. jag har utveckalts en jäkla massa sedan jag började här. det känns. dessutom är det mycket annat med. just idag t.ex sitter jag och ringer till kunder hos handelsbanken och bjuder de på tjejkväll med chokladprovning. rätt så uppskattat samtal skulle jag påstå. bra betalt är det med!! i februari hade jag en snittlön på 115 kr/timman. helt ok! och det blir bara bättre och bättre ju bättre jag blir på att sälja/prata.. It's nice!!
(däremot är det ju så att viasat t.ex är nåt jag aldrig skulle ha men ändå. haha, en del vill det och det är ju upp till dem)

i morgon ska jag upp tidigare än jag gått upp på jättelänge, klockan 06.00. usch. det var länge sedan det. dessutom undrar jag hur det blir att sitta i en bil 2,5 timma till stockholm när jag har så ont i ryggen som jag har. blir att knapra ipren. =) det funkar det med. synd att jag missar träningen bara. som sagt vill jag ha bort mina överflödiga kilon!

hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar