3 juli 2007

alex!

julia, jag snodde detta. så bra ju!

Av Alex Schulman: (jag var tvungen att se om han hatar mig och hur många gånger.)

Folk som använder sig av smileys när de skriver mail. Folk som säger "kungen" till sina sköna polare. Folk som kallar sin flickvän för "regeringen". Folk som kallar fotboll för fussball. Folk som överlag säger "jajemensan". Folk som säger "slå en pling" när de talar om att telefonera. Folk som säger "riksdaler" istället för kronor. Folk som säger "hare braj" istället för "ha det bra". Folk som säger "alla tajders" istället för "alla tiders". Folk som säger "Jag skulle kunna berätta, men då måste jag döda dig". Folk som säger "klockrent". Eller - ännu värre: "Klockers!" Folk som säger "örongodis" om musik. Eller "ögongodis" om saker som de tycker är vackra. Folk som säger "ska vi ta en java" när de vill ha en kaffe. Folk som använder sig av uttrycket "inte en sportmössa". Folk som säger "skön där" eller "bra där". Folk som tar en cigg och säger "jag tar en cancerpinne". Eller "giftpinne". Folk som säger "kanon". Eller - ännu värre: "Kanoners!" Folk som avslutar samtal genom att säga "synes" eller "höres". Folk som säger "världsklass". Folk som använder sig av uttrycket "smutt" för att beskriva tillfredsställelse. Folk som använder sig av uttrycket "missförstå mig rätt" när de vill förtydliga något. Folk som säger "till 110 %". Eller: Folk som över huvud taget använder sig av procent. Folk som säger "i pipen" (pajpen) när de vill göra klart att de har ett projekt som snart ska sättas igång. Folk som kallar andra människor för "grabben" trots att de är jämgamla med varandra. Folk som kallar mig eller andra för "gubben". Folk som tappar något och säger: "Jag lägger den där så länge." Folk som kallar sin mobil för "nalle". Folk som säger att de "har en beef" med någon för att uttrycka att han är osams med någon. Folk som säger "touché" när de vill ge någon en komplimang för en väl vald replik. Folk som på ett dramatiskt sätt säger ridå när de vill säga att nåt gått åt pipan. Folk som använder slangord för "tusenlapp" - "loppor", "papp", "tuss", "lusingar" eller "kakor".

Använder ni något av dessa uttryck? I så fall hatar jag er." /Alex Schulman

han hatar nog mig lite. Fan. Jag som älskar honom och hans blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar