1 augusti 2007

Serier

Serier som sagt. det kan jag prata om hur länge som helst. Kan inte rangordna de för jag ändrar mig alltid sen ändå. Men kan ju rabbla upp och babbla om de jag gillar mest och har gillat mest (en del är ju slut):

O.C - vet att många klassar den som en usel ungdomssåpa. Men det är(var) det inte. Visst det var mycket sånt med. Men främst av allt är det så jädrans bra humor, karaktärer och dialog. Seth Cohen är underbar med sin skejtboard, serietidningar, nördstämpel och framförallt hans bästa bästa ironiska inställning till alla rikemansbarn som bor i det område han bor. Jaja, ska inte babbla på för mycket. Men det är faktiskt en av de bästa serierna som gått. Om bara inte säsong 4 förstört allt. Tyvärr. USA är bra (dåliga) på att göra så med många serier. Förstöra de genom att göra för många avsnitt..

Gilmore Girls - En sån där serie som man hatar eller älskar. Dotter och mamma. Mamman fick henne när hon var 16, alltså är hon inte speciellt gammal vilket gör deras relation speciell. Pappan stack när de va unga. Mormor och morfar är stenrika men hålls utanför i alla fall till en början. Mormor är galen. Här är det helt klart dialogerna som gör serien. Ingen annan serie lyckas så bra med det som finns här mellan Rory och hennes mamma. Det går undan kan jag lova. Och de har världena knäppaste ideer. Jag älskar det.

Weeds - Idylliska familjen i finare område i USA. Pappan dör. Mamma måste tjäna pengar. Börjar odla marijuana... Det säger sig självt. Herregud. Bästa storyn, eller knäppaste, som gjorts för en serie. Här snackar vi klasserie. Det är så bra som det bara kan bli! I Love it.

Greys Anatomy - Beroende nummer ett. Vet inte hur jag ska förklara. Men det är bara underbart. Sen är jag ju kär i McDreamy med såklart. Haha. Nej men seriöst. Sjukhusserie som är lite ER men ändå mer dialog, humor och inte bara sjukhus.

House - Bitter jävla doktor som vägrar prata med sina patienter för att de ljuger. Sen är det hans tre assistenter med och hans chef. Allt hänger ihop så klockrent och det är bara så himla kul! Dialogen. Jag säger bara dialogen. Det är så kul. EN blanding av Scrubs, ER och CSI.

Entourage - Grabben från Queens slår igenom som filmstjärna i LA. han bor med sin äldre bror som är misslyckad skådis som numera är kock åt brorsan, med Erik som är hans bästa vän och även hans manager, och kompisen Turtle som agerar chaufför åt gänget. Sen har vi Ari, Agenten. Måste vara den bästa tv-personlighet som gjorts. NÅGONSIN. Han är helt jävla underbar. Kan inte förklara, kolla klippet: (lägger in filmen i morrn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar