15 oktober 2007

j.berg

står vid min olåsta dörr
i rakblad av billjus från gatan
ditt ansikte blekt, nästan gult
det ekar i trapphuset
droppar från fingrar
allting går igen kommer tillbaks
idag ska alla skulderna betalas
och du vet jag har rätt jag har rätt
du har fel
har inte tid med all din skit
ja alla vet vad vi förlorat
och jag vet att du vet att du vet jag har rätt
jag har rätt
du har fel
hur kan det spela någon roll
framtiden är ändå utom räckhåll
för oss
Säg nånting säg nånting nu
du vet jag får panik
av dina tårar
gör nåntin gör nånting nu
förstör nånting
slå mig
förstör allt
jag överlever


--------

finns alltid delar i texterna han skriver som bara är SÅ precis som man känner och som man bara vill skrika ut!

2 kommentarer:

  1. Anonym9:08 em

    jag snodde texten när jag läste din blogg.. just då passade den bra in i mina tankar. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym3:15 em

    moahahaha.. friskt? eh, nej. :D

    SvaraRadera