7 oktober 2007

nazistsvinen

jag brukar alltid hålla mig ifrån stan när nazister, NSF och liknande demonstrerar. I går gick det inte för jag var på stan ocg de var där och det hade jag ingen aning om. Där stod de med sin jävla flagga om att hålla sverige svenskt och allt vad de tycker låter bra. Där stod de och såg patetiska ut, då de bara var 8 stycken små pinsamma människor.. Den ena såg mer missanpassad ut till samhället än den andra. Tydligen går en av tjejerna som stod där i nian. I NIAN!! det är så sjukt skrämmande.
I alla fall. Jag har inte varit på stan förut då de varit där då jag ¨haft känslan av att jag inte kan kontrollera mina känslor i sådana tillfällen. Jag och micke gick och ställde oss tydligt på den andra sidan där AFA (som snabbt varit och hämtat sina flaggor när de upptäckte NSF:s spontana lilla demonstration) och många andra helt vanliga linköpingsbor stod. Det jag tyckte var extra bra var att det var MÅNGA invandrare som stålt stod kvar och bara visade att de inte ränker bli rädda för de svagaste människorna i samhället. Jag tror många har en bild av att när Nazisterna är på stan så är det bara en massa vänsteaktivister där och kastar sten. Det är mycket fel. Det var en ung invandrarkille som höll på att tappa fattningen lite igår, som började skrika lite väl mycket och nog hade hoppat på en av nazisterna om inte polisen varit där. Men kan man säga att han gör fel? Det är svårt. För om JAG kom hit från ett annat land och såg några stå och säga att vi ska göra sverige svenskt, då vet i fan. Om någon sa åt min pappa att flytta "hem" igen så vet i fan hur jag skulle reagera. Och de kanske skulle be MIG att dra hem med? hem? vardå?
jag var inte kvar länge på stan, för jag blev så arg/ledsen att tårarna nästan kom. det blir så verkligt när man ser det så där. jag var skithungrig men precis all matlust försvann för två timmar framåt. jag hade bara velat säga en sak till dem: Vi är idag 140 000 invånare i linköping och NI är 8 stycken, känns det bra?

5 kommentarer:

  1. Anonym6:47 em

    you go girl!

    SvaraRadera
  2. Anonym7:41 em

    Stolt stavas med O inte med Å!

    SvaraRadera
  3. haha vet du att jag satt och tänkte på det LÄNGE innan jag skrev det. jag fastnade i det och hade INGEN aning om vad som var rätt. så det fick bli med o.

    och du som ALLTID är anonym. tur att jag skriver om en GANSKA viktig sak och det enda du kan kommentera är stavningen. Säger en del om hur du är som person.

    Vågar du stå för vem du är nån gång?

    SvaraRadera
  4. Anonym7:14 em

    Undrar vem som är missanpassad? Kul att AFA lyckades få med sig några invandrare, annars brukar dessa arbetarkämpar oftast bestå av överklassens vita ungar som protesterar mot sina föräldrar.

    SvaraRadera
  5. haha. ja det var väl precis det jag skrev? fast det med överklassens vita ungar vet i fan. där har du nog rätt fel. dessutom, GÖR det nåt om de försvarar invandrare? njaaaa

    men du ska ha tack för att du åtminstone inte är anonym!

    SvaraRadera