19 november 2007

diskussion?

jag skulle nog inte tro att bara för att ja skriver att jag tror, eller egentligen fått höra, att kent tar droger, så kommer nån journalist googla på kent + droger, komma till min blogg och sen skriva en artikel om det. för jag skriver ju inte att jag VET nåt egentligen. bara vad jag tror. jag tror inte heller nån journalist skulle ta den risken att ta en random 23-årings blogg som fakta. det är vad jag tror :) då är den journalisten inte speciellt bra inom sitt yrke

och om det skulle hända så är det ju lugnt. för kent har ju inte problem med droger. de tar de ju bara ibland. ibland i hur många år då? a just det. bara för att man spelar i ett band är man övermänniskor och kan ta droger "då och då"... haha. herregud. jag blir mörkrädd för denna naivitet.

jag älskar kents musik. det har jag gjort länge och kommer fortsätta med. men jag vägrar att höja vanliga människor till himlen pga det. ALLA som använder droger och har gjort i flera år, oberoende om det är "bara ibland", och dessutom har familj är missbrukare eller har drogproblem på ett eller annat sätt. Missbruk är ett väldigt brett ord som ofta missbrukas det med. används på fel sätt. och många är rädda för ordet. många borde även slå upp ordet Medberoende.. för att förstå vad det är de gör när de försöker skydda de som använder droger...

sen om jocke berg var hög i lördags eller inte är en annan fråga. det kan ju inte jag VETA. men han betedde sig precis som det. och då vet jag en del om sånt iom min utbildning.. men jag VET inte för det svaret på om om eller vad han hade tagit. det var i alla fall inte beteende, rörelser eller utseende av en alkoholpåverkad person. .. han kanske var hög på livet? haha.

3 kommentarer:

  1. Anonym5:44 em

    newsflash: om du ska sluta lyssna på eller gilla band där medlemmarna använder droger får du lyssna på gullan bornemark resten av livet.

    ganska intressant att några månaders plugg har gjort dig till drogexpert dessutom.

    SvaraRadera
  2. nej jag LYSNNAR på kent. det är inte det diksussionen handlar om. diskussionen handlar om ifall man tycker det är vettigt att knarka när man är 37 och har barn att ta hand om :) och för övrigt gillar jag inte anaonyma kommentarer. de är ganska fega och fåniga

    SvaraRadera
  3. haha jag är då ingen expert heller. men du kanske också vill legalisera droger? du kanske inte heller tycker att man har drogproblem om man tagit droger från och till i flera år? haha.

    SvaraRadera