12 juni 2008

upp och ner

gårdagens inlägg om brevet jag fick, det fick mig på rätt spår. det fick mig att se saker på andra sätt. det gav mig lite perspektiv och fick mig att hitta fokus igen. jag har inte haft fokus på någonting de senaste veckorna. jag har levt i en dimma, på låtsas, och bara väntat på att något ska hända. Något jag inte ens vetat vad det är. Nu känner jag mig lite mer levande igen. Även om det känns skit ibland så känner jag mig som sagt mer... mer... jag... mer levande.. det känns som jag andas igen. har hållt andan i flera dagar för att bara vänta på att någon ska slå mig hårt i magen så att jag började andas igen. Men det behövdes inget slag, det behövdes något bra i stället. Och det hittade jag i det där brevet.

Det är inte så att fokus nu ligger på att åka tillbaka till sydafrika. Det är fortfarande något jag tänker vänta med att fundera närmre på. Men jag har insett att den utbildning jag går kommer göra att jag hittar rätt i livet lite mer. jag VET att jag kommer jobba med något jag vill göra. Sen om det blir här eller i en annan stad eller ett annat land, det är sådant som framtiden får utvisa.

jag har i alla fall fokus på lite mer rätt saker nu. Lite mer..

ups and downs. det är mitt liv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar