27 november 2008

dont know.

seg, trött, depp, sjuk, crap.

Jag har varit hemma hela dagen, kännt mig risig. Inte bra, ska ju jobba 08-15 i Mjölby i morgon, jag tänkte sjukanmäla mig först, men behöver verkligen pengarna, så jag ska fan se till att komma upp i morgon. Ska fixa lite honungsvatten snart tror jag. Och käka lite svartpeppar. Det kanske hjälper lite?

Jag har tänkt en del idag, det blir ju lätt så när man bara sitter hemma. Jag vill så mycket olika saker med mitt liv. Ena stunden vill jag bara hitta rätt, slå mig till ro, hitta ett vettigt jobb, få barn, bli svensson osv. I nästa stund vill jag resa, jobba utomlands, åka omkring överallt, bara ta hand om mig själv och aldrig mer bry mig om någon annan. Dock vet jag att det är en känsla jag har just nu, för att det är så skönt att fly från problemen. Men när jag tänker på Sydafrika och den känslan jag hade förra året, när jag kom hem, så vet jag ju hur jävla bra jag trivdes där nere. Och när folk omkring mig säger "ja du kanske blir sydafrikabo tillslut" så känns det inte helt främmande. Jag älskade att vara där, att jobba där, hur JAG var där, hur jag trivdes med mig själv varje dag, hur mitt självförtroende var på topp hela tiden. Jag mådde inte dåligt en enda dag som jag gör här i Sverige. Vet inte om ni som känner mig märker av det. Men jag har sjukt kass självkänsla, jag tänker varje dag på saker jag inte gillar hos mig själv och jag är otroligt svartsjuk och jag gråter alldeles för mycket. Mitt självförtroende är det inget fel på, hur jag tycker och tänker och vad jag står för. det har alltid funnits där och kommer nog alltid göra. Men när det kommer till hur jag ser ut och hur jag mår och hur jag agerar, då är jag långt ner tyvärr.. Vet inte hur jag ska göra för att jobba upp det heller. men jag tror att några veckor i sydafrika kan ge mig lite av det jag behöver. Lite medicin.
Till sommaren är min utbildning klar, dags att söka jobb. Vet inte om jag är redo än. Inte att få fast jobb och bli kvar här i Linkan för alltid. Vet inte om det är det jag vill. Idag är en sådan dag när jag inte vill det. Igår var en sådan dag då det kändes helt rätt. Hur fan kan det svänga så?

Jag orkar inte tänka mer, ska försöka sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar