20 november 2008

saknad.

kommer du ihåg hösten 2004? När du spanade in mig flera kvällar i rad på platens? Hur jag tillslut märkte det men inte vågade gå fram. När du sa hej till mig i trappen men jag knappt vågade säga nåt tillbaka. Men sen pratade vi en hel del och fuldansade som bara den. Kommer du ihåg den där kvällen då vi stod i trappuppgången i flera timmar till tidigt på morgonen och bara pratade. När vi tillsut kysstes (för nej, jag hånglar inte med vem som helst hur som helst) och jag INTE följde med dig hem utan vi gick åt varsitt håll och behöll spänningen? Minns du vår första fika när du gav mig två skivor som jag var tvungen att lyssna på? Att jag var sjukt nervös och satt och lekte med min tegrej som en fjantig idiot? Minns du alla dagar vi spenderade på dina 18 kvadrat, bara du och jag och musik. Minns du första gången jag sov hos dig och minns du första gången.... ? Minns du vår första sommar tillsammans, du arbetslös, jag "sommarlov". Massa tid tillsammans bara du och jag. Minns du dagen vi flyttade ihop? Första natten i vår gemensamma lägenhet. Minns du?

Jag minns det som igår.

varför skulle vi förstöra det?
vi som var så stolta över varandra.

första kortet jag tog på dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar